O Franchisingu
„Franchising je systém predaja, prostredníctvom ktorého sa predávajú výrobky, služby alebo technológie. Spočíva v úzkej a stálej spolupráci právne samostatných a finančne nezávislých podnikov – franchisora (franchisingového poskytovateľa) a jeho franchisees (prijímateľov). Poskytovateľ franchisingu dáva svojim partnerom – prijímateľom právo a súčasne aj povinnosť využívať jeho koncepciu v stanovenom rámci. To oprávňuje, ale aj zaväzuje prijímateľa používať meno systému, značku tovaru, značku služieb a ostatné priemyselné ochranné a autorské práva, ako aj know-how, hospodárske, technické a obchodné metódy. Poskytovateľ franchisingu poskytuje prijímateľovi podporu za priamu alebo nepriamu odmenu. Na tento účel partneri medzi sebou uzatvárajú zmluvu.“
Za prvý prípad franchisingu sa považuje výroba šijacích strojov SINGER Na prelome 19. a 20. storočia týmto spôsobom vznikala sieť amerických benzinovych čerpacích staníc. Tento systém používajú najmä hotely, motely a všetky typy reštaurácií (Mc' Donald , KFC). Dovoľuje totiž podnikať v danom odbore bez počiatočných znalostí, bez dlhého získavania skúsenosti a praxe, znižuje riziko. Dovoľuje používať obchodné meno poskytovateľa franchisingu a jeho ochranné známky, prevádzkový systém a postupy, chránené receptúry a stratégiu marketingu.